Chun Kyungja (1924-2015) was born in Goheung, Jeollanam-do. Trains in realistic drawing and coloring at her studies in Joshibi University of Art and Design from 1941. Studies figure painting under tutelage of figure painter Kiyoshi Kobayakawa (小早川淸, 1899-1948). During her college years in 1942, debuts to the art world being selected for the 21st Joseon Art Exhibition. Is appointed professor at Hongik University and receives Presidential Prize at the Exhibition of Daehan Art Association. The same year, contributes to the 4th National Art Exhibition as recommended artist and invited artist, where she serves multiple roles as a member of jury, operating committee member, and vice-chairman. In 1957, joins Baegyanghoe(白陽會), a group, seeking diversification of traditional painting, and the Modern Art Society, a group of Western style painters. With her 1963 solo exhibition in Tokyo as stepping stone, she earns recognition in Japan as well. From 1967, travels through Malaysia, Africa, etc. leaving sketches and a collection of essays. Opens a major retrospective at Ho-Am Art Museum. In her early years produces figure paintings influenced by Japanese color painting but gradually pursues a novel style of her own. Utilizing exotic subject matters and style, along with new materials like gauche, Chun would seek to escape limitations of traditional Korean painting for which she is celebrated as an artist who achieved a singular style via intense palettes and literary lyricism.
천경자(千鏡子, 1924-2015)는 1941년 도쿄 여자미술전문학교에서 유학하며 사실적인 데생법과 채색법을 익혔다. 인물화가인 고바야가와 기요시(小早川淸, 1899-1948)의 문하에서 인물화를 수학하였다. 재학중이던 1942년 《제21회 조선미술전람회》에 입선하며 미술계에 등단했다. 1954년 홍익대학교 교수로 임명되었고 1955년 《대한미술협회전》에 출품하여 대통령상을 수상했다. 같은 해에 《제4회 대한민국미술전람회》에 추천작가, 초대작가로 참여했고 1960년부터 심사위원, 운영위원, 부위원장 등을 역임하였다. 1957년 전통 회화의 다양화를 모색하는 단체인 백양회(白陽會)와 서양화가들의 단체인 모던아트협회에 가입하였다. 1963년 도쿄 개인전을 계기로 일본 화단에도 이름을 알렸다. 1967년부터 말레이시아, 아프리카 등지를 여행하며 여행스케치와 수필집을 남겼다. 1995년 호암미술관에서 대규모 회고전을 열었다. 초기에는 일본 채색화풍의 영향을 받은 인물화를 다수 제작하였으나 점차 새로운 화풍을 모색하였다. 이국적인 소재와 화풍, 과슈와 같은 새로운 재료를 사용하며 전통적 한국화의 한계를 벗어나고자 했다. 강렬한 색감과 문학적 서정을 토대로 독자적 양식을 이룩한 화가로 평가된다.